سی سی کرم | بی بی کرم | دی دی کرم | ای ای کرم

سی سی کرم بی بی کرم دی دی کرم ای ای کرم

CC cream- BB cream- DD cream- EE cream

در چند سال اخیر و با تولید بی بی کرم ها و سی سی کرم های مختلف و راحتی و مزایای استفاده از این کرم ها ، میزان استفاده از آن ها در بین مردم رواج بسیاری یافته است. اما یکی از بیشترین سوالاتی که همواره پرسیده می شود در تفاوت بی بی کرم ها و سی سی کرم هاست و اینکه هر کدام از این دو نوع محصول مناسب چه مواردی است؟

سی سی کرم ها در واقع بسیار شبیه به بی بی کرم ها هستند ولی تفاوت های بسیاری نیز با بی بی کرم ها دارند. CC کرم ها مخفف Color correcting یا Color Control هستند به این معنی که سی سی کرم ها جهت رفع مشکلاتی نظیر قرمزی، ناهمگونی پوست و رنگ پریدگی پوست طراحی شده اند حال آنکه بی بی کرم ها به صورت یک پایه آرایش با رنگ های روشن تر و محتویات متفاوت تری می باشند.

سی سی کرم ها نسبت به بی بی کرم ها ملایم تر بوده و بر خلاف ضخامت و سنگینی بی بی کرم ها ، سی سی کرم ها بافت بسیار سبک تری دارند. همچنین سی سی کرم ها می توانند سطح نا صاف پوست را صاف نموده و نمای بهتری به پوست ببخشند. تفاوت دیگر در نمایی است که به پوست می بخشند.

سی سی کرم ها معمولا نمای مات تری به پوست می بخشند ولی بی بی کرم ها عموما نمای براق تر و حتی کمی چرب تر مخصوصا در تون های پوست تیره تر به پوست می دهند که البته بسته به محتویات آن ها ممکن است کمی متفاوت باشد. در صورتی که سی سی کرم ها بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که فرد نیاز به پوشاندن زیاد پوست خود نداشته باشد و در چنین مواردی بافت سبک سی سی کرم به فرد کمک می کند نمای ظاهری پوست خود را بهبود ببخشد.

بی بی کرم ها بیشتر نقش های پیشگیری کننده در درمان دارند ولی سی سی کرم ها بیشتر نقش پوشاننده را بر عهده می گیرند. اگر چه این مرزبندی ها بسته به محتویات هر یک از این دو نوع محصول همه کاره یا All-In-One ممکن است متفاوت شود و حتی بالعکس گردد .

یک سی سی کرم ممکن است محتویات متفاوتی داشته باشد . بهتر است در بین سی سی کرم ها به دنبال محصولاتی باشید که حاوی نیاسینامید ، ویتامین های B و E باشید (موجود در برند گودورچوز). نیاسینامید لایه بردار ملایمی بوده و به بهبود نمای چروک ها کمک می کند و ویتامین های B و E نیز به رطوب رسانی بیشتر کمک می کنند . یک سی سی کرم ایده آل تر می تواند دارای SPF 15 ویا SPF 30 باشد تا در برابر آفتاب نیز از پوست شما محافظت کند.

و اما DD cream

مخفف Dynomic-Do-All و یا Daily Defense همه موارد کرم‌های قبل رو‌شامل میشه ولی تمرکز بیشترش روی چین‌و چروک پوسته Anti-Aging، بنابراین برای افراد مسن بسیار مناسبه و EE cream که‌ مخفف Even effect که هنوز اطلاعات خیلی زیادی از این کرم وجود نداره، اما طبق مقالات به روز ظاهرا این کرم یه کرم‌کامل با تمامی خواص کرم شب و‌ روز هم هست که در واقع چندین کارایی رو یکجا به همراه داره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.